In gesprekken met Jeroen voelde ik me gehoord en begrepen. Jeroen creërde een ontspannen atmosfeer waarin ik mijn verhaal kon doen. Hij stelde goede vragen en moedigde mij aan om nieuwe en spannende stappen te nemen die me sterker hebben gemaakt.
U bent opzoek naar
een vertrouwenspersoon?
Een vertrouwenspersoon is iemand die medewerkers bijstaat wanneer zij te maken krijgen met ongewenst gedrag op de werkvloer, zoals pesten, (seksuele) intimidatie, agressie, geweld, discriminatie en niet integer handelen. De vertrouwenspersoon biedt een luisterend oor, geeft begeleiding en advies aan medewerkers en directie. Indien nodig kan de vertrouwenspersoon ondersteunen bij het indienen van een klacht.
Wat doet een vertrouwenspersoon:
Wel:
Niet:
Waarom een (extern) vertrouwenspersoon
Het voordeel van een extern vertrouwenspersoon is dat je medewerkers echt het gevoel krijgen dat ze met iemand spreken die geen belang of verbinding kent met de organisatie. Ze kunnen open en eerlijk spreken over de situatie en er is geen oordeel of risico dat de medewerker negatief door een collega bekeken kan worden.
Ook al lijkt het voor sommige organisaties gemakkelijk om een intern vertrouwenspersoon te hebben de kans is echter kleiner dat mensen met hun vraagstuk of zorg bij je komen. Gewoonweg omdat je een collega of werkgever bent.
Wat vertelt de wet?
Op dit moment vereist de bestaande wetgeving dat werkgevers psychosociale arbeidsbelasting (PSA) moeten aanpakken en dit wordt ondersteund door de aanstelling van een vertrouwenspersoon.
Als gevolg van recente excessen, denk daarbij aan de Voice of Holland, wordt momenteel een nieuwe wet ontwikkeld die deze verplichting duidelijker stelt en elke onderneming verplicht om een vertrouwenspersoon aan te stellen.
Mocht je willen weten welk voorstel het is klik op de link naar “Wijziging van de Arbeidsomstandighedenwet ter verplichtstelling van een vertrouwenspersoon”
Wie ben ik?
Mijn naam is Jeroen van Kampen en ben als LVV gecertificeerd vertrouwenspersoon de steun en toeverlaat van organisaties. Met oprechte en mensgerichte aandacht leg ik contact met één doel: de beste uitkomst vinden voor alle partijen, echter staat de melder bij mij voorop.
Mensen omschrijven mij als een goede vragensteller, herkenner van emoties, zoekend naar feiten en een warm, open en enthousiast persoon.
Zou ik wat voor jouw organisatie kunnen betekenen? Dan kom ik graag een kop koffie of thee drinken om kennis te maken.
Wat is mijn onderscheidingsvermogen
“Ik onderscheid me door mijn oprechte aandacht, mijn scherp oog voor zowel de feitelijke als emotionele aspecten, mijn diepgewortelde gevoel voor integriteit, mijn aandacht voor preventieve maatregelen en mijn mensgerichte benadering die nauwlettend rekening houdt met alle relevante feiten.”
Wat vertellen anderen?
“Samen met Jeroen heb ik gesprekken gevoerd met medewerkers in een veranderende organisatie.
Wat zijn de kosten?
Kwaliteit en oprechte aandacht voor de melder en organisatie staat bij mij voorop. Je kunt daarom kiezen welk pakket het beste jouw behoefte vervuld.
In beide pakketten hebben al je medewerkers de mogelijkheid om een beroep te doen op mij als gecertificeerd extern vertrouwenspersoon.
Als een melding tot gevolg heeft dat er een gesprek zal plaats vinden dan wordt dit apart gefactureerd. De tarieven tref je hieronder.
Basis
€1,99
Bereikbaar en beschikbaar voor jouw medewerkers.
Beter
€2,99
Bereikbaar en beschikbaar voor jouw medewerkers.
Additionele kosten
- De gespreksvergoeding per uur bedraagt 115,- Euro.
- De kilometervergoeding bedraagt 0,25 Euro p/km.
- Alle bedragen zijn exclusief 21% BTW.
- Eventuele kosten voor gebruik van een externe ontmoetingslocatie worden additioneel doorbelast.
Kortingen
Voor NGO’s zijn andere tarieven beschikbaar op basis van verzoek.